Sunday 18 March 2018

Sequel to "UFOs man made or ET made? Or both?"

Detta inlägg är en fortsättning på inlägget Are UFOs man made or ET made? Or both? Informationen och materialet i denna fortsättning kan ses som en möjlighet för intresserade besökare att få ytterligare "kött på benen" för att kunna bilda sig en egen uppfattning om det finns en grupp av människor - en "skuggregering" - som idag har i sin ägo och under sin kontroll en superavancerad teknologi. 

I sitt utforskande efter svar så kan besökaren för tillfället lägga undan idén om en skuggregering. Så den första frågan att försöka besvara är om de flygande objekt som utför flygmanövrar som verkar trotsa fysikens lagar så som vi känner till dem idag, är framtagna, utvecklade och flugna av människor, och endast av människor?

En andra fråga att utforska och försöka besvara är om denna superteknologi som ligger bakom UFOs otroliga flygmanövrar är ett resultat av att människor har haft tillgång till teknologi som är av utomjordiskt ursprung? Det vill säga, att en del av de UFOs som observerats runt om i världen är byggda med en utomjordisk teknologi som en förebild, en "mall", men byggda och flugna av människor. 

Ovan två ställda frågor är alltså huvudfrågorna att utforska och försöka besvara, eller att bilda sig en egen uppfattning om. Naturligtvis leder de två huvudfrågorna till andra och lika viktiga och spännande frågor. Men låt oss börja med de två huvudfrågorna. 

De två videointervjuerna nedan, en med Mark McCandlish, den andra med Don Philips, får vara exempel på att man kan se på och tänka kring UFO-fenomenet på olika sätt. Se min text under respektive videointervju för klargörande om hur jag menar. 



Ok, låt mig gå över till att kort beskriva den första länken nedan. Det är en artikel skriven av Jon Rappoport, vars meriter finns beskrivna i citatet under länken till Jons artikel. I artikeln reflekterar han över våra två huvudfrågor, samt över andra frågor, personer och ämnen kopplade till frågan om teknologin bakom UFOs är mänsklig, utomjordisk eller en blandning.
Jon was a candidate for a US Congressional seat in the 29th District of California. He maintains a consulting practice for private clients, the purpose of which is the expansion of personal creative power. Nominated for a Pulitzer Prize, he has worked as an investigative reporter for 30 years, writing articles on politics, medicine, and health for CBS Healthwatch, LA Weekly, Spin Magazine, Stern, and other newspapers and magazines in the US and Europe. Jon has delivered lectures and seminars on global politics, health, logic, and creative power to audiences around the world.



Nedan länk leder till ett patent på den superavancerade farkosten - och högt ifrågasatt om den är verklig eller ett påhitt - TR-3B Manta Spacecraft. I intervjun nedan med Mark McCandlish så beskriver Mark den troliga teknologin bakom TR-3B och bakom andra superavancerade farkoster som han har både direkt och indirekt kännedom om. Citatet under länken är taget från patentdokumentet, US20060145019 A1, och är en sammanfattning av uppfinningen.


SUMMARY OF THE INVENTION
[0012]
This invention is a spacecraft with a triangular hull having charged flat plates on the vertical corners of the three sides. The two rear corners are charged to a potential V. The forward corner is charged to a potential −V. The 60° angle on the corner creates a line charge density singularity that produces a huge horizontal electric field pointing from the back to the front of the craft which is also parallel to the sides of the triangle. An array of horizontal slot antennas located on the sides of the triangular hull produce an electromagnetic wave with the electric field polarized in the vertical direction. This combination of fields produces a spacetime force in both the vertical and horizontal directions such that the spacecraft receives a lift force and a force of propulsion.



Videointervjun (längd 72 minuter) med Mark McCandlish är en av många intervjuer gjorda av Dr Steven Greer och hans kollegor i "The SiriusDisclosure Project." Citatet nedan beskriver McCandlish meriter och varför han varit intressant för Dr Greer att intervjua.

Personligen tycker jag det mest intressanta med intervjun börjar cirka 32:30 minuter in i intervjun, då McCandlish börjar beskriva en högteknologisk, eller en superavancerad, farkost som en av hans vänner ska ha sett på en exklusiv utställning på en militärbas år 1988. McCandlish visar en ritning av denna högteknologiska farkost och beskriver hur den är uppbyggd och hur den fungerar.

Efter det beskriver McCandlish den troliga vetenskapen som ligger bakom den högteknologiska farkosten. Som många andra vittnen som gått ut offentligt med sina kunskaper om och erfarenheter av UFO-fenomenet, så är även McCandlish inne på vad Nikola Tesla kom fram till angående elektromagnetism, "zero point energy", som en förklaring till dessa UFOs otroliga flygmanövrar och flygprestanda.

Så enligt mig skulle det baserat på Mark McCandlish redogörelse - och andras med liknande redogörelser om zero point energy, osv - kunna vara möjligt att UFOs inte har någonting med utomjordingar eller utomjordisk teknologi att göra. Istället bygger dessa superavancerade farkosters teknologi på teoretiska kunskaper om t ex elektromagnetism som går tillbaka till Nikola Teslas upptäckter och arbeten i början på 1900-talet.

Nedan citatet om McCandlish karriär och vad som gjort honom aktuell för en intervju i "The SiriusDisclosure Project."
Mark McCandlish is an accomplished aerospace illustrator and has worked for many of the top aerospace corporations in the United States. His colleague, Brad Sorenson, with whom he studied, has been inside a facility at Norton Air Force Base, where he witnessed alien reproduction vehicles, or ARVs, that were fully operational and hovering. In his testimony, you will learn that the US not only has operational antigravity propulsion devices, but we have had them for many, many years and they have been developed through the study, in part, of extraterrestrial vehicles over the past fifty years. In addition, we have the drawing from aerospace inventor Brad Sorenson of the devices that he saw, as well as a schematic of one of these alien reproduction vehicles -- in some remarkable detail.





Åter en videointervju (längd 54:31 minuter) gjord av Dr Steven Greer och hans "The SiriusDisclosure Project." Detta vittnesmål kommer från Don Philips, med en lång karriär inom t ex Lockheed Skunkworks som är ett av de privata företag som utför olika tjänster och arbeten åt den amerikanska försvarsmakten. Läs mer om Don Philips karriär i citatet nedan.

Om intervjun ovan med Mark McCandlish kan ses som ett exempel på att det bakom UFO-fenomenet finns en uteslutande mänsklig orsak (ingen utomjordisk inblandning överhuvudtaget), så kan denna intervjun med Don Philips ses som ett exempel på att UFO-fenomenet är en blandning av utomjordisk och mänsklig aktivitet.

Enligt Don Philips kan han svära på ed i kongressen att vad han säger om UFO-fenomenet, den amerikanska försvarsmaktens inblandning i UFO-fenomenet, undanhållandet av information om UFO-fenomenet för allmänheten, osv, är sanningen och endast sanningen.

Don Philips intervju bör ses i sin helhet. Det är svårt att välja ut några viktiga hållpunkter att titta och lyssna på, eftersom Philips genom hela intervjun berättar om intressanta och fascinerande saker. Allt intressant han berättar är inte nödvändigtvis kopplat till utomjordingar eller utomjordisk teknologi.

Nedan citatet som beskriver Don Philips karriär (delar av den).

Don Phillips, Contractor, USAF, CIA, Lockheed Skunkworks.
Don Phillips was in the Air Force at Las Vegas Air Force Base during an event when UFOs were seen moving at enormous speeds near Mt. Charleston, northwest of Las Vegas. In addition, he worked with Kelly Johnson at the Lockheed Skunkworks -- on design and construction of the U-2 and SR-71 Blackbird. He testifies that we not only have these extraterrestrial devices, but have also achieved tremendous technological advances from their study. He states that in the 1950's and 1960's, NATO did research into the origin of ET races, and disseminated reports to the leaders of various countries. He lists a few of the technologies we were able to develop because of ETs: computer chips, lasers, night vision, and bulletproof vests. Mr. Phillips now develops technologies that can help eliminate environmental pollutants and reduce the need for fossil fuels.





Slutligen ett ganska märkligt dokument på sex sidor skrivna av J. Robert Oppenheimer (fysiker och ledare för "The Manhattan Project") och Albert Einstein. Jag överlåter till besökaren att göra sin egen tolkning om syftet och varför de två genierna överhuvudtaget har blivit ombedda att skriva dokumentet, eller om de skrev det på eget initiativ, vilket inte skulle göra frågan "varför" än mindre intressant. Den som känner till datumet för den påstådda UFO-kraschen i närheten av Roswell i New Mexiko, USA, kanske finner datumet på det sexsidiga dokumentet intressant?



Mycket information och material att ta in och bearbeta i detta inlägg, så det är förmodligen bäst att dela upp läsning och videotittande på flera omgångar.

Håll till godo, och ha det gott!

Janne

No comments: